Danny Saucedo och hans bror levde ensamma i ett halvår när de var 14 och 16 år.



Danny Saucedo levde ensam med sin bror som 14-åring

När artisten Danny Saucedo var 14 år, bodde han och hans 16-åriga bror ensamma i över ett halvår och levde på nudlar. Båda deras föräldrar hade flyttat utomlands.
- Vi var som en stor familj med barn, som Pippi Långstrump, berättar säger Danny Saucedo i Morgonpasset i P3.

Artisten och "True talent"-coachen Danny Saucedo berättar om sin uppväxt för de förvånade programledarna i Morgonpasset i P3.
- När jag var 14 och brorsan var 16, bodde vi ensamma i lite mer än ett halvår, säger Danny Saucedo.
Båda Dannys föräldrar var utomlands - och han och hans två år äldre bror bodde helt ensamma i Sverige. Pappan var i Polen och mamman var i Bolivia.
- Jag och brorsan hade väldigt kul. Jag kommer ihåg att vi alltid hade väldigt mycket folk hemma och madrasser överallt.
- Folk sov över och vi hade långkok. Vi var som en stor familj med barn, som Pippi Långstrump.

"Tvingades bli vuxen fort"

Programledarna kan inte dölja sin förvåning över Dannys avslöjande.
- Så ringer det en gång på telefonen och Leo svarade "Ungdomsgården, Leo" och mamma bara "Va?", då var det mamma som ringde från Bolivia, berättar Danny.
- Då får jag bara säga till din mamma: "Skyll dig själv", säger en av programledarna.
Men enligt Danny själv var perioden inte negativ.
- Just den perioden i mitt liv växte jag väldigt mycket som människa, tror jag. Jag blev tvungen att bli vuxen fort och vi var tvungna att ta hand om oss själva, det var stort. Jag och min brorsa kom varandra väldigt nära.
På frågan om vad de åt, blir svaret kort och föga förvånande.
- Nudlar.
Expressen.se har försökt nå Danny Saucedo.

/Expressen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0